FAQ
- Kan ik speciaal bestelde onderdelen retourneren?
- Kunt u adviseren bij het monteren?
- Kan ik ook een klantaccount aanvragen?
- Hoe hoog zijn de verzendkosten?
- Hoe lang duurt een levering naar Belgie?
- Heeft u in Belgie ook een filiaal?
- Staan alle wettelijke eisen en voorwaarden hier vermeld?
- U heeft geen keurmerk?
- Wat bedoelt u met `Niet goed, geld terug garantie`?
- Zit er ook garantie op de onderdelen?
- Ik heb mij vergist bij het bestellen. Nu heb ik een verkeerd onderdeel gekocht. Wat nu?
- Hoe lang geldt een bestelling of offerte?
- Hoe werkt de betaling?
- Wat zijn de leveringskosten?
- Ik heb niet veel verstand van auto`s; kan ik dan toch wat bestellen?
- Ik heb mijn bumper al gepoten. Nu heb ik de verkeerde besteld. Kan hij nog retour?
- Als ik iets bestel in het weekend; wanneer krijg ik dan een reactie of een bevestiging?
- Ik heb een vraag over een bestelling. Ik wil daar graag iemand over spreken, kan dat?
- Hoe moet ik een bestelling terug sturen?
- Als ik iet bestel en ik betaal vooraf dmv een overschrijving, wanneer heb ik het dan in huis?
- Als ik iets bestel en ik betaal met I-deal, wanneer heb ik het dan in huis?
- Wij ontvangen geen e-mail van ARTAparts; hoe kan dat?
- Wat betekent het streepje voor- of na het bouwjaar?
- Ik zoek iets wat niet op de site staat. Kunt u dat misschien toch leveren?
- Wat betekent `in primer`?
- Wat betekent links = rechts?
- Versturen jullie ook naar Belgie? Hoe hoog zijn dan de verzendkosten?
- Welke kleur hebben de onderdelen?
Kan ik speciaal bestelde onderdelen retourneren?
Kunt u adviseren bij het monteren?
Op afstand lukt dat uiteraard niet. Tevens maakt het ons mede verantwoordelijk voor een eventuele mislukking. Wij verwachten dat een klant zelf de vaardigheden heeft om de onderdelen te monteren. Wij raden het af zonder kennis aan auto`s te sleutelen!!!
Naar boven
Een klantaccount is alleen voor de autobranche. Hier zit een kortingspercentage aan vast. De hoogte is afhankelijk van de afname hoeveelheid.
Naar boven
Dat hangt af van afmeting en gewicht. Een normaal pakket tot 10kg is € 9,-. Het versturen van een bumper kost € 15-. Helaas is het niet mogelijk om bepaalde (grote) motorkappen te vertsturen. Dit vanwege de zeer grote kans op schade.
Naar boven
Heeft u in Belgie ook een filiaal?
Staan alle wettelijke eisen en voorwaarden hier vermeld?
Voor zover wij weten wel. Mocht de wetgeving tussentijds veranderd zijn dan zullen wij handelen naar de nieuwe situatie in deze wetgeving.
Naar boven
Nee, wij hebben (nog) geen keurmerk. Wij zien teveel webshops met een zgn keurmerk die toch niet aan de eisen voldoen. Dat heeft dus weinig zin. Wel werken wij volgens alle gestelde wettelijke voorwaarden en wettelijke eisen.
Naar boven
Als de onderdelen niet passen, defect of beschadigd door u worden ontvangen krijgt u een nieuw artikel of uw geld terug. Schademelding binnen 1 dag en ruilen of retourneren binnen 8 dagen in originele verpakking en in originele staat.
Naar boven
Ja, u heeft ook garantie. Deze duurt minimaal 1 jaar bij normaal gebruik. Dus als het onderdeel wordt gebruikt waar het normaal gesproken voor bedoeld is.
Naar boven
Uw bestelling kan binnen 14 dagen retour gezonden worden in originele verpakking en in originele staat. U kunt dan het juiste onderdeel bestellen of u krijgt uw geld terug.
Naar boven
Als u bij ons bestelt blijft het aanbod een maand van kracht. Daarna vervalt de bestelling voor u en voor ons.
Naar boven
U kunt contant betalen bij afhaling. Indien u de bestelling opgestuurd wilt hebben kunt u kiezen uit een Ideal betaling of vooraf betaling.
Naar boven
De leveringskosten bestaan in ons geval uit de verzendkosten. Deze verzendkosten zijn afhankelijk van afmeting en gewicht. Varierend van € 9,- tot € 35,-. Uitzonderingen voorbehouden. Indien u de bestelling afhaalt, komen er geen kosten bij.
Naar boven
Wij raden het af zonder enige kennis van zaken aan auto`s te sleutelen. Dit leidt niet alleen tot teleurstelling maar kan ook gevaarlijk zijn.
Naar boven
Nee, onderdelen kunnen alleen retour in originele verpakking en ongespoten. En binnen 8 dagen. Dus eerst controleren of u de juiste onderdelen heeft ontvangen en of het past!!
Naar boven
Bestellingen gedaan in het weekend worden vaak direct behandeld of uiterlijk maandagochtend.
Naar boven
Hoe moet ik een bestelling terug sturen?
Een retourzending moet altijd eerst bij ons gemeld worden. Dit om zoekraken en andere misverstanden te voorkomen. De onderdelen kunnen alleen retour in originele staat en in originele verpakking en binnen 14 dagen.
Naar boven
Zodra uw betaling hier binnen is, wordt de bestelling geactiveerd. Het wordt in de meeste gevallen dan de dag er na verstuurd. Sommige onderdelen duren iets langer. Globale levertijd is dus 2 a 3 dagen.
Naar boven
Als u bestelt voor 15:00 en u kiest er voor om met I-deal te betalen, dan wordt de bestelling meestal de andere dag verstuurd. U heeft het dan de dag daarna. Sommige onderdelen duren iets langer. Globale levertijd is dus 2 a 3 dagen.
Naar boven
Omdat wij een bedrijf zijn worden onze e-mails vaak gezien als Spam en worden daarom tegen gehouden. Bij met name Hotmail en Gmail komt dit regelmatig voor. Ook komt het voor dat het e-mail adres niet juist is ingevoerd door de klant.
Naar boven
Als het streepje er voor staat is het tot dat bouwjaar en staat het streepje er achter dan is het vanaf dat bouwjaar. Bijvoorbeeld; - 1994 is tot 1994 en 1994 - is vanaf 1994.
Naar boven
Nee, helaas niet. Alles wat we kunnen leveren staat op de site. Mailen heeft dus geen zin!
Naar boven
Dat het onderdeel in de grondverf staat en direct gespoten kan worden. Bijvoorbeeld bumpers en spiegelkapjes.
Naar boven
Versturen jullie ook naar Belgie? Hoe hoog zijn dan de verzendkosten?
Ja, wij versturen ook naar Belgie. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht maar minmaal € 17,-.
Naar boven